Mustang Flex 2 2023 - hardtail z innowacyjnym systemem amortyzacji

Mustang Flex 2 2023 - hardtail z innowacyjnym systemem amortyzacji

Producenci rowerów prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej oryginalnych rozwiązań przy tworzeniu nowych modeli jednośladów. Przykładem takiej innowacji jest system softtail, który znajdziemy w nowym Mustangu Flex 2 na rok 2023. Co kryje się pod pojęciem softtail i co poza tym ma do zaoferowania nowy model MTB od Rometa poznacie w dalszej części artykułu. Zapraszam do lektury.

Mustang Flex 2 2023 - przedstawienie modelu

Flex 2 to najwyższy model MTB z serii Mustang w ofercie polskiego producenta. Tuż za nim znajduje się tańszy Flex 1 na relatywnie niższym osprzęcie. Pozostała część kolekcji obejmuje karbonowe Monsuny, Mustangi Evo i aluminiowe Mustangi od 8 do 1. Seria Mustang pozycjonowana jest wyżej od innej grupy rowerów MTB w ofercie producenta - Rambler.

Jak wiele innych modeli w gamie marki Romet, Flex 2 posiada bardzo dobrą relację ceny do jakości. Zastosowany w modelu osprzęt jest wysokiej klasy, co docenią nawet zaawansowani rowerzyści. Zaś początkujący, wybierając Flexa, będą mogli poznać smak prawdziwego MTB. Jeśli właśnie stoisz przed zakupem roweru górskiego, sprawdź nasz artykuł, który powinien ułatwić wybór odpowiedniego modelu.

Spośród wszystkich Mustangów to właśnie Flex ma najbardziej oryginalną i dopracowaną pod każdym względem ramę. Najbardziej istotnym elementem modelu jest softtail system.

System amortyzacji Softtail - co to takiego?

Mustang Flex 2 to z pozoru klasyczny hardtail. Jednak na tle konkurencji wyróżnia się on ramą wzbogaconą o amortyzację tylnego trójkąta. Rozwiązanie składa się z poliuretanowego elastomeru który za pośrednictwem dwóch ruchomych zawiasów łączy górne widełki tylnego trójkąta z aluminiową ramą. Wygląda to jak mini zawieszenie. 

Jakie korzyści daje system amortyzacji softtail?

Dzięki rozwiązaniu softtail Mustang Flex posiada dodatkowe właściwości tłumienia drgań w tylnej części. Mimo iż zakres pracy elastomerowej wstawki nie jest duży to jednak w praktyce daje wyraźne uczucie ugięcia. Oczywiście nie można tego porównać do amortyzacji w rowerach full suspension, jednak sprawdzi się idealnie podczas jazdy po wszelkich mniejszych dziurach, korzeniach czy kamieniach. Softtail skutecznie pochłania drgania jakie dochodzą z tylnego koła poprawiając w ten sposób komfort jazdy. Zapewnia również lepszą przyczepność opon do nawierzchni.

Warto też wspomnieć, że nie wpływa to negatywnie ani na sztywność boczną roweru ani na efektywność pedałowania.

Właściwa amortyzacja w rowerze niweluje do pewnego stopnia drgania jakim poddawany jest nasz kręgosłup. Ma to miejsce szczególnie podczas jazdy w terenie. Dlatego takie rozwiązanie jak softtail w Mustangu Flex może być wybawieniem dla kolarzy górskich którzy borykają się z bólami kręgosłupa. Dzięki amortyzacji softtail będą oni mogli kontynuować swoja pasję zapewniając przy tym asekurację dla swoich pleców.

Mustang Flex 2 - cechy dobrego MTB

Poza systemem softtail, Mustang Flex 2 posiada wszelkie pozytywne cechy roweru górskiego typu hardtail z kołami 29 cali:

1. Rama

Rama roweru została wykonana z lekkiego stopu aluminium 6061. Wyróżnia się nowoczesnymi kształtami, spłaszczonym przekrojem rur, wewnętrznym prowadzeniem linek. Tylny trójkąt jest dostosowany do osi w standardzie boost. Wszystko to sprawia, że jest to konstrukcja zachowująca wzorową sztywność boczną. 

Grafitowa kolorystyka i matowe wykończenie ramy, a do tego gładkie spawy z pewnością przypadnie do gustu szerokiej rzeszy rowerzystów. Krótko mówiąc, Mustang Flex to estetyczny i ładny rower MTB.

2. Amortyzator przedni w rowerze Romet Mustang Flex 2

Zastosowany w Mustangu Flex widelec to Rock Shox Recon o skoku 100mm. Mimo, że jest to konstrukcja sprężynowa to posiada manetkę blokady skoku na kierownicy i regulację twardości. Taki amortyzator powinien idealnie sprawdzić sie w przypadku użytkowników do 80kg wagi.

3. Napęd

W przypadku zastosowanego w Mustangu Flex 2 osprzętu, Romet po raz kolejny stawia wysoko poprzeczkę. Napęd oparto na zaawansowanej grupie Shimano SLX i Deore. 12 biegów, w tym przełożenia 10-51T wydają sie być optymalnym rozwiazaniem do zastosowania w warunkach XC do jakich ten rower został stworzony. 

4. Hamulce w Mustangu Flex 2

Osprzęt Flexa uzupełniony został o solidne hydrauliczne hamulce tarczowe SHIMANO MT500. Takie hamulce to idealny wybór do każdego stylu jazdy, od XC po jazdę po szlakach.

5. Koła

Duże, 29 calowe koła to obecnie standard w zaawansowanych rowerach górskich z segmentu XC. Mustang Flex to typowy 29er. Oznacza to, że zastosowane w nim koła mają rozmiar 29 cali. Terenowe opony Michelin Wild Race'R 29×2,25 założone zostały na dwukomorowe obręcze wykonane z aluminium. Całość bez watpienia stanowi solidny zestaw, który sprawdzi się w niejednym terenie.

Podsumowanie

Czy Mustang Flex 2 to wciąż hardtail? Moim zdaniem tak. Posiada on geometrię typową dla roweru MTB oraz zachowuje wydajność klasycznego hardtaila. System softtail należy traktować jako dodatek, który sprawia, że rower podczas jazdy pracuje wraz z drogą a rowerzysta może cieszyć się zwiększonym komfortem pokonywanych nierówności. Mustang Flex to nadal hardtail, tyle, że wygodniejszy. 

Zapraszamy do obejrzenia naszego filmu:

0zł