Darmowa

dostawa rowerów

4.9/5.0

Ocena na Opineo

Korzystne

raty lub leasing

Bezpieczne

płatności online

CONTINENTAL

Continental to czołowy producent opon na świecie, który zasłynął dzięki wysokiej jakości swoich produktów. 

Firma jest obecnie wielonarodowościowym koncernem, którego działalność polega na produkcji bezpiecznych, wydajnych i nastawionych na osiągi opon do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych oraz jednośladów, w tym rowerów.

historia marki w skrócie

Historia sukcesu firmy Continental sięga roku 1871. Wtedy to, w Hanowerze w Niemczech, została założona spółka Continental Caoutchouc & Gutta-Percha. Miało to miejsce półtorej dekady przed wyprodukowaniem pierwszego samochodu. Początkowa produkcja obejmowała gumowane tkaniny na płaszcze przeciwdeszczowe, termofory oraz opony do rowerów i powozów.

fabryka continental

W 1875 roku na produktach Continental po raz pierwszy pojawia się wizerunek nieokiełznanego konia. Został on formalnie przyjęty jako znak firmowy w 1882 roku.

logo continental

Nieokiełznany koń jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych znaków w branży motoryzacyjnej. Symbolizuje on siłę, zwinność oraz wytrzymałość. Znak na przestrzeni lat przyjmował wiele form. W jaki sposób i dlaczego stał się synonimem opon Continental?

Pierwsze pojawienie się konia zawdzięcza się weterynarzowi o nazwisku Hartmann, który wynalazł nakładki na kopyta z miękkiej gumy. Miało to na celu zapobieganie ślizganiu się koni na oblodzonym podłożu. Hartmann otrzymał i zachował patent, natomiast firma Continental była odpowiedzialna za produkcję i dystrybucję tego rozwiązania. Każdy zestaw nakładek nosił wizerunek wierzgającego konia stojącego na tylnych nogach.

Szersze znaczenie konia wywodzi się z korzeni firmy w mieście Hanower, gdzie rasowy koń wyścigowy o tej nazwie jest tradycyjnym symbolem całego regionu. Po raz pierwszy pojawił się w herbie książąt Brunszwik-Lüneburg w XIV wieku i jest do dzisiaj używany w niemieckim landzie Dolnej Saksonii.

1892 był przełomowy dla branży rowerowej, gdyż właśnie w tym roku Continental, jako pierwsza niemiecka firma, rozpoczął produkcję pneumatycznych opon do rowerów.

1921 - Continental zostaje pierwszym niemieckim przedsiębiorstwem wprowadzającym na rynek opony z opasaniem drutowym. Rozwiązanie to nadaje oponie większą giętkość i stanowi istotne ulepszenie względem wcześniej stosowanych tkanin ze splotem płóciennym.

1926 - Continental rozpoczyna wykorzystanie sadzy do produkcji opon. Stanowi ona wypełniacz wzmacniający, który zapewnia oponie większą odporność na zużycie i starzenie – oraz jej charakterystyczny kolor.

Międzynarodowy rozkwit firmy miał miejsce w latach 1961 - 1990.

1987 - zostaje założona spółka Continental Tire North America, Inc.

1979 - Continental przejmuje działalność na rynku europejskim firmy Uniroyal, ustanawiając jednocześnie szerszą bazę. Sześć lat później następuje przejęcie działalności austriackiej firmy Semperit

tradycja i postęp

Continental produkuje opony od ponad 150 lat: duże i małe, ciężkie i cienkie, szybkie i mocne. Opony z logo konia są zakładane na samochody wyścigowe i  rowerowy biorące udział w Tour de France, pobijają rekordy prędkości i zasięgu, są regularnie testowane jako najlepsze w swojej klasie i często były pierwszymi w swoim rodzaju.

Continental na stałe zapisał się w kartach historii jako twórca wielu wynalazków. Są to m.in. pierwszy w historii wzór bieżnika opony oraz pierwsza w historii opona bezdętkowa. Plus pierwszy na świecie samochód bez kierowcy. Również pierwsza na świecie ekologiczna opona. I najszybsza na świecie opona dopuszczona do ruchu drogowego. 

idea koncernu Continental

Zdając sobie sprawę, że opony są jedynym punktem styku pojazdu z drogą, Continental dokłada wszelkich starań aby ich opony zawsze zapewniały doskonałe hamowanie, maksymalne bezpieczeństwo i czystą przyjemność z jazdy.

Continental jest jednym z wiodących producentów opon w Europie. Jest też jednym z pięciu największych dostawców motoryzacyjnych na świecie, z oddziałami specjalizującymi się w układach hamulcowych, oprzyrządowaniu, systemach i komponentach do podwozi, elektronice samochodowowej, rozwiązaniach informacyjno-rozrywkowych i elastomerach.

Pasja do mobilności leży u podstaw działalności firmy. Celem marki jest, aby mobilność była czystsza, bezpieczniejsza, bardziej inteligentna i przystępna cenowo dla każdego. Przygotowując się na zieloną przyszłość mobilności, Continental postawił sobie ambitne cele mające na celu zmniejszenie wpływu produktów i pojazdów, które z tych rozwiązań korzystają, na środowisko.

Jako przedsiębiorstwo z długą tradycją, Continental zdążył zgromadzić ogromną ilość wiedzy i doświadczenia. Dekady obszernych prac badawczych i testów dowiodły poza wszelką wątpliwość, że opony mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej wydajności - mają też znaczący wpływ na siłę hamowania.

Kładąc nacisk na postęp, Continental nieustannie dąży do optymalizacji swojego asortymentu. Zespoły ds. rozwoju produktów firmy pracują nad zmaksymalizowaniem wszystkich cech opon związanych z bezpieczeństwem, przy jednoczesnej minimalizacji oporów toczenia. Aspekty te w zasadniczy sposób przyczyniają się do bezpieczeństwa jazdy i zrównoważonego rozwoju.

  

Więcej
Mniej

Aktywne filtry

0zł